Axul Cu Came

Exista mai multe tipuri de axe cu came. Sunt unele care imping supapa mai mult (pot fi cu ridicare de 6, 6.2 , 7mm, etc) ,unele care o tin mai mult timp deschisa si unele care o si impig mai mult, si o tin si mai mult deschisa. Astea cele din urma sunt extremele.

242,260,270- axe slabe, trag bine doar jos, dupa 4500 sunt moarte.
282,292- axa medie.
316, 320,335, 340, axe care trag bine doar la turatie mare.
De exemplu cea pe 320 lucreaza corect intre 3000 si 7000 ture.
Poate mai sunt si altele, eu personal doar pe astea le cunosc.

Acum despre forma, uita-te la axa mea pe 320, nu are botul deloc ascutit, e patratos, pentru a tine supapa mult timp deschisa. Ridicare este de 6.2 daca nu ma insel.
Axele tari nu o sa fie niciodata ascutite. Am avut o axa pe 242 grade, foarte slaba, care avea camele cu varful triunghiular, adica foarte ascutit.

Acest mit cu axa ascutita e din popor, in realitate nu stau asa lucrurile.

P.S. De ce sa ajuti omul, cand poti sa te amuzi un pic pe seama lui ?

In legatura cu axa cu came/ in cazul vostru axele. Nu prea cunosc date despre motorul oltcit, dar ceea ce zic acum este ceva general.

Exista mai multe tipuri de axa, pe diferite grade. Aceste grade reprezantand timpii in care supapele de admisie si evacuare sunt deschise, per total,din 360 grade.

Depinde pentru ce folositi masina, pt strada(consum redus,cuplu la turatie mica), mixt ( strada si curse) sau numai pentru curse(pana la 3500 ture demarajul e mai mic ca inainte).

Orice axa a-ti pune, pe grade mai multe decat cea din fabrica, creste consumul. La performante nu se tine cont de consum!

Nu stiu datele axelor de oltcit
Standard la dacie axa e pe 262 grade dupa 5000 ture masina nu mai trage.

Eu am incercat o axa pe 282 grade. Pana la 3000 ture demara mai slab ca inainte, dar dupa 3000 se simtea diferenta, si ma puteam duce in 6500 ture.
Axa pe 282 e cel mai bun compromis intre strada si curse dupa parerea mea. Relanti-ul este pe la 1100 ( am si usurari in motor) si e destul de stabil.

Persoanal nu am incercat, dar am vazut la cineva motor cu axa pe 320 grade. Pana la 4000 ture masina nu tragea deloc, dar intre 4000 si 8500 se simtea clar diferenta. Relantiu-ul este instabil variaza intre 1500-1800 ture

Sunt multe de spus. Distanta de deschidere a unei came este data de diferenta dintre distanta de la centrul axului la varful camei si distanta de la centrul axului la „fundul” camei. Deci o cama nu trebuie neaparat sa fie mai lunga pentru a deschide mai mult o supapa. Aici multi gresesc.

Axele cu came de curse (pe gradatii mari) nu au camele ascutite, cum cred multi. Forma camei tinde spre parat, varful este foarte tesit, pentru a tine supapa mai mult deschisa.

La o axa cu came se pot modifica timpii de deschidere, si inaltimea de deschidere a supapei. Sunt N tipuri de axe cu came, fiecare fiind facuta pt un anumit scop.

La Faur m-a costat 2.5 mil sa modific o axa cu came, sa o fac pe 282 grade cu profile R alpine. Sper ca nu v-am plictisit.

( ACESTE LUCRURI SUNT INFORMATIVE , GRADELE DE LA AXE DIFERE DE LA MOTOR LA DEMOTOR , CAPACITATE , SI FIRMA MOTORULUI , V8 , V6 DIFERA LUCRURILE LA FIECARE MOTOR )
!!! ( Aeste fisiere pot fi copiate de pe alte Site-uri / Bloguri , deoarece acest blog este facut pentru nu a pierde Ulterior Informatii Pe care le-as putea Utiliza .) !!!

Lasă un comentariu